Pazarlama:
Bir ürünün üretiminden, satışına kadar geçen safha olarak tanımlarsak; neyin
üretilip
neyin satılacağını saptamak, pazarlamada önemli bir stratejidir. Bu nedenle pazarlama, işletmelerin
en önemli bölümlerinden biridir.
Pazarlamanın başka bir tanımı ise: Bir ürünün ve veya bir hizmetin satışını geliştirmek amacıyla
tanıtmayı, paketlemeyi, satış personelinin eğitimini, piyasa gereksinimlerini belirlemeyi ve karşılamayı
içeren etkinliklerin bütünüdür.
neyin satılacağını saptamak, pazarlamada önemli bir stratejidir. Bu nedenle pazarlama, işletmelerin
en önemli bölümlerinden biridir.
Pazarlamanın başka bir tanımı ise: Bir ürünün ve veya bir hizmetin satışını geliştirmek amacıyla
tanıtmayı, paketlemeyi, satış personelinin eğitimini, piyasa gereksinimlerini belirlemeyi ve karşılamayı
içeren etkinliklerin bütünüdür.
Bireysel
veya kurumsal ihtiyaçlara, alternatifler ve teklifler sunan pazarlamacı ve
satışçılar, aslında
insanların mutluluğu için çalışmaktadırlar…
insanların mutluluğu için çalışmaktadırlar…
Pazarlamada
belirlenen zaman ve program içerisinde neticeye gitmek, yani satış yapmak
önemli
olduğu için çoğu zaman pazarlamacıların, hedefine varabilmesi için pek çok engelleri ve önyargıları
aşması gerekmektedir…
olduğu için çoğu zaman pazarlamacıların, hedefine varabilmesi için pek çok engelleri ve önyargıları
aşması gerekmektedir…
I. Sıklıkla
karşılaştığım davranışlardan biri ise “biz bir yerle çalışıyoruz, ihtiyacımız
yok ya da biz kendi
işimizi hallederiz vb.” tarzındadır. Burada önemli olan, emtiaların ekonomik olarak elde edilip,
maliyetleri ve giderleri asgari düzeyde tutup, kârlılık oranlarını arttırmak; piyasada ki mevcut rakiplerle
daha iyi yarışabilme fırsatlarını yakalamak olmalıdır…
işimizi hallederiz vb.” tarzındadır. Burada önemli olan, emtiaların ekonomik olarak elde edilip,
maliyetleri ve giderleri asgari düzeyde tutup, kârlılık oranlarını arttırmak; piyasada ki mevcut rakiplerle
daha iyi yarışabilme fırsatlarını yakalamak olmalıdır…
II.
Pazarlamada karşılaştığım mevzulardan biri de konuyla ilgili, bir muhatap veya
otoriteyi bulup
görüşebilmek için zaman harcamak ve anlatım yapmak zorunda kalmak… Bir iş görüşmesi doğru
kişiyle, doğru zamanda ve doğru yerde yapılırsa başarılı olur… Vakit, nakittir.
görüşebilmek için zaman harcamak ve anlatım yapmak zorunda kalmak… Bir iş görüşmesi doğru
kişiyle, doğru zamanda ve doğru yerde yapılırsa başarılı olur… Vakit, nakittir.
III.
Pazarlamada karşılaştığım diğer bir konu ise hizmet ve ürünlerin tam olarak
anlaşılamamasıdır. Bu
konuda da gereken her türlü bilgi, tarafımızdan net bir şekilde verilmektedir…
konuda da gereken her türlü bilgi, tarafımızdan net bir şekilde verilmektedir…
Serbest
piyasa koşullarında objektif olarak, en az üç yerden güncel fiyat teklifi
alıyor
musunuz?
Ticareti, kâr amacıyla yapılan bir alışveriş olarak tanımlarsak, aynı ürün ve hizmeti sunan
birkaç firmadan en uygun olanını tercih eder miydiniz?
Personelin davranışları, olumlu mu?
Sorunlarınıza, çözümler getiriliyor mu?
Servis sağlayıcınız, işi devrederse veya bırakırsa, alternatif arar mısınız?
musunuz?
Ticareti, kâr amacıyla yapılan bir alışveriş olarak tanımlarsak, aynı ürün ve hizmeti sunan
birkaç firmadan en uygun olanını tercih eder miydiniz?
Personelin davranışları, olumlu mu?
Sorunlarınıza, çözümler getiriliyor mu?
Servis sağlayıcınız, işi devrederse veya bırakırsa, alternatif arar mısınız?
Tüketici
haklarına saygılı, müşteri memnuniyetini benimsemiş referanslı, tecrübeli, bir
firma olarak, Reklam,pazarlama ve danışmanlık ihtiyaçlarınızda
hizmetinizdeyiz…
Saygılarımla