20 Haziran 2017 Salı

ULUSLARARASI PAZARLAMA

ULUSLARARASI
PAZARLAMA





Uluslararası Pazarlama Nedir?

• Uluslar arası pazarlama, “ulusal sınırları aşan,
Pazar konusunda bilgi edinme, yapın geli...
Uluslararası pazarlama kavramıyla birlikte pazarlamanın
bilinen 4 ‘P’ si olarak adlandırılan fiyat, ürün, yer ve
tutundurm...
PAZARLAMANIN KÖKENİ SATIŞTIR.
Uluslararası Pazarlamada Göz Önünde
Bulundurması Gereken Faktörler
1)

Ekonomik Faktörler:Dış
pazarın bulunduğu ülkenin
ge...
2) Kültürel Faktörler:Bilindiği üzere, her ülke kendine

has birtakım örf, âdet, inanç ve benzeri özelliklere
sahiptir. Bu...
Uluslar arası Pazarlara Giriş Stratejileri
• Uluslararası pazarlara girmek isteyen bir işletme pazara
giriş stratejilerind...
• İthalat: Türkiye dışında üretilen herhangi bir malın
ihtiyaçlar doğrultusunda farklı ülkelerden satın
almaya denir.

• İ...
Uluslararası Pazarlama


Slide 17 clipped to:
My Clips
Change clipboard

Uluslararası Pazarlama

  1. 1. ULUSLARARASI PAZARLAMA
  2. 2. Uluslararası Pazarlama Nedir? • Uluslar arası pazarlama, “ulusal sınırları aşan, Pazar konusunda bilgi edinme, yapın geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve geliştirme etkinliklerinin bir veya daha çoğunun uygulanması” olarak tanımlanmaktadır.
  3. 3. Uluslararası pazarlama kavramıyla birlikte pazarlamanın bilinen 4 ‘P’ si olarak adlandırılan fiyat, ürün, yer ve tutundurma fonksiyonlarına ilave olarak dünyadaki jeopolitik değişime uygun şekilde yeniden yapılanmaya giren piyasa ve rekabet şartlarına uyum sağlanması açısından politikaların şekillenmesi ve yönetilebilmesi pazarlamanın beşinci P’si olarak adlandırılır. Sözkonusu beşinci P pazarlamanın diğer geleneksel 4 P’sine uyarlanabilmelidir.
  4. 4. PAZARLAMANIN KÖKENİ SATIŞTIR.
  5. 5. Uluslararası Pazarlamada Göz Önünde Bulundurması Gereken Faktörler 1) Ekonomik Faktörler:Dış pazarın bulunduğu ülkenin geri kalmış, gelişmekle olan veya gelişmiş olması, o ülkedeki yabancı mallara olan talebi farklı şekillerde yönlendirebilmekledir. Bu nedenle, hedef ülkenin ekonomik yapısının iyi analiz edilerek, pazarlama stratejilerinin ona göre yapılmasında fayda bulunmaktadır.
  6. 6. 2) Kültürel Faktörler:Bilindiği üzere, her ülke kendine has birtakım örf, âdet, inanç ve benzeri özelliklere sahiptir. Bu nedenle, dış "satımcıların hedef pazardaki tüketicilerin kültürel yapılarını iyi analiz ederek, pazarlama programlarını ona göre yapmaları gerekmektedir. 3) Politik, Hukuki ve Bürokrasi Faktörleri:Bazı ülkeler, yabancı mallara ve müteşebbislere karşı açık bir politika izlerken, bazı ülkelerde tam tersi bir politika izleyebilmekledir. Hedef ülkenin yönelim biçimi ve politik yapısı da dış satımcı ve yatırımcılar için risk derecesini belirlemekledir
  7. 7. Uluslar arası Pazarlara Giriş Stratejileri • Uluslararası pazarlara girmek isteyen bir işletme pazara giriş stratejilerinden kendisi için en uygun olanı belirlemelidir.Bunlar ihracat , ortak girişim, doğrudan yatırım şeklinde olabilir. Ortak girişim Doğrudan ihracat Dolaylı ihracat İhracat Doğrudan Yatırım Lisans verme Ülke Dışında Üretim Yönetim Anlaşmaları Ortaklık Montaj Tesisleri Üretim Tesisleri
  8. 8. • İthalat: Türkiye dışında üretilen herhangi bir malın ihtiyaçlar doğrultusunda farklı ülkelerden satın almaya denir. • İhracat: Ülke içerisinde ürettiğimiz malları dış ülkelere pazarlayarak para karşılığı satmaya denir.ihracat 2 çeşittir.Doğrudan ve dolaylı ihracattır.
  9. 9. • Lisans verme:Uluslar arası pazarlarda lisans anlaşmaları, yabancı bir pazara girmenin diğer yöntemlere nazaran kolay yollarından biridir. • Ortak girişim(joint Venture):iki veya daha fazla tüzel kişinin belirledikleri iş veya bir proje kapsamında bir araya gelerek ortak hareket etmeleri için oluşturdukları ortaklığa denilmektedir.
  10. 10. Türkiye’nin İthal ve İhraç Ettiği Ürünler Nelerdir? Türkiye’nin ihraç ettiği bazı maddeler aşağıdaki gibidir:  Madencilik sektöründe; Krom Bor Civa Manganez Bakır
  11. 11.  Tarım sektöründe; Pamuk Tütün Sanayi bitkileri İncir Üzüm Zeytin Turunçgiller Buğday Arpa Sebze ve meyve Canlı hayvan Hayvansal ürünler Su ürünleri
  12. 12.  İmalat sanayi sektöründe: Dokuma ve tekstil ürünleri Bitkisel ve hayvansal yağlar Unlu mamuller Plastik maddeler Orman ürünleri Kimyasal maddeler Demir – çelik ürünleri Madeni eşyalar Ev eşyaları Şeker Lastik Çimento Türkiye’nin En Fazla ihracat Yaptığı Ülkeler;ABD İspanya İngiltere Hollanda İtalya Rusya Fransa Almanya
  13. 13. Türkiye’nin ithalat yaptığı başlıca ürünler  Tarım sektöründe; Çay Kahve Muz Pirinç Kauçuk   İmalat sanayi sektöründe; Sanayi ham maddeleri İlaç Boya Madeni yakıtlar Yağlar