Ek gelir elde etmek ya da yeni bir iş kurmak için sizin de aklınız e-ticaret dünyasının cazibesi tarafından kuşatıldıysa bu yazımızda en karlı e-ticaret ürünleri bulmanızı kolaylaştıracak önerileri keşfedebilirsiniz.
“E-ticaret yapmak istiyorum, internetten ne satabilirim?”,
“E-ticaret sitesi açmayı düşünüyorum, hangi ürünleri satmalıyım?” soruları ile
başlayan ve her bir yanıtta yeni soruların ortaya çıktığı bir süreçtir
e-ticarete başlama süreci. İnternetten para kazanma yolları hakkında
farkındalığın artması bir yana tüketicilerin satın alma motivasyonlarının da
değişmesi e-ticaret sektörüne girme çabalarının yükselişe geçmesini
sağlamıştır.
Genel anlamda kolay bir iş fikri gibi değerlendirilen ancak
çok stratejik planlamaların yapılmasını gerektiren e-ticaret sektöründe her
geçen gün köklenip şiddetlenen bir rekabet vardır. Gittigidiyor, Hepsiburada,
Trendyol, Amazon.com ve N11 gibi e-ticaret siteleri arasından sıyrılmak,
tüketicilerde güven uyandırmak ve satılan ürün özelinde tercih edilebilen olmak
hiç kolay değildir.
E-ticarete girmek isteyen girişimcilerin şirket kurulumu
veya iş planı hazırlama gibi gereklilikleri bir yana iş fikirlerini adım adım
doğrulamaları gerekir. E-ticaret yazılımı ve e-ticaret paket seçimleri başlı
başına başarı adına önemlidir. Aynı şekilde sitelerin tasarımı, hızı,
internetten satılacak ürünlerin görsel kalitesi, ürün açıklamaları, sitenin
Google arama motorlarında üst sıralarda görülmesini sağlayan SEO çalışmaları,
SEO çalışmalarını destekleyen Search Engine Marketing yani SEM planlamaları,
sitenin sosyal medya üzerinden tanıtımının ve reklamlarının düzenlenmesi derken
e-ticaret sitesi açmak isteyenler çarpıcı bir gerçeklikle karşılaşabilir.
Farkındaysanız daha “e-ticaret sitelerinde hangi ürünler satılabilir?” hakkında
yapılması gerekenlere değinmedik bile.
Başarılı olma potansiyeli yüksek bir e-ticaret sitesi
oluşturmak isteyen girişimcilerin ürün seçimlerini gerçek anlamda dikkatli bir
şekilde yapmaları gerekir. Olay yalnızca en karlı E-ticaret ürünleri arasından
seçim yapmak da değildir. Satılması kararlaştırılan ürünlerin özellikleri,
kalitesi, markası, hedef kitlenin ürünlere ihtiyacı, e-ticaret sitesinin
sunduğu avantajlar ve fiyat politikası gibi konular ürün seçimi sırasında
değerlendirilmelidir.
E-ticaret ürün tercihleri yapılırken bu geniş süreci küçük
küçük planlayıp ele almak girişimcilerin karşılaşması muhtemel ikilemleri
azaltabilir. Doğru bir planlama ve strateji ile internetten alışveriş yapmak
isteyenlere hitap edilebilir.
E-Ticaret Ürünleri Seçim Kriterleri
“E-ticaret ürünleri nasıl seçilir?” derseniz takip edilmesi
gereken adımları ve yanıtlanması gereken soruları şu şekilde sıralayabiliriz:
1.
Ürünün Potansiyel Pazar Hacmi Ne Kadar?
Türkiye’de e-ticaret sitelerinde en çok satılan ürünler arasında kadın giyim ürünleri, bilgisayar donanımı, bilgisayar yazılımı, oyuncaklar, video oyunları, kozmetik ürünleri, takı, küçük ev aletleri, spor malzemeleri, tüketici elektroniği, ayakkabı ve hediyelik eşyalar gibi ürün grupları yer alır. E-ticaret sitesi açmak ve bu sektöre güçlü bir giriş yapmak isteyen girişimcilerin satmayı düşündükleri ürünler özelinde Pazar hacmi araştırması yapması gerekir. Bu aşamada girişimciler satış potansiyeli en yüksek ürünlere de henüz pazarda yeni yeni şahlanan ürün gruplarına da yönelebilirler. Ticari beklentiler, hedef kitle analizi ve dijital pazarlama stratejilerinin belirlenmesi gibi unsurlar hangi ürün grubuna yönlenilmesi gerektiğini etkileyebilir.
2. Sektördeki Rekabet Ne Durumda?
Ürünlerin Pazar potansiyellerini araştırdıktan sonra ürünler
özelinde sektördeki rekabet düzeyini de belirlemelisiniz. Ürünler ne kadar
sipariş ediliyor, tüketiciler ne sıklıkla bu ürünleri satın alıyor, büyük
e-ticaret sitelerinin bu ürünler üzerindeki karlılık durumları nedir, ürünler
kolay bir şekilde temin edilebilecek mi gibi önemli soruların yanıtlarını
bulmadan son kararı vermemelisiniz. Kimi zaman hedefleriniz ve beklentileriniz
rekabeti yüksek seçimler yapmanızı gerektirebilir. Örneğin en çok satılan
ürünler arasından seçim yapıyorsanız o ürünün satılma potansiyelinin
karlılığını yaşamak istersiniz. Ancak bu aşamada da rakiplerle nasıl mücadele
etmeniz gerektiğini belirlemelisiniz. Fark yaratamaz ve varlığınızı
gösteremezseniz en çok satan ürünleri koyduğunuz e-ticaret sitenizin kâr elde
etmesini sağlayamazsınız.
3.
Seçtiğiniz Ürün Alternatifleri İnternetten Mi Alınıyor?
E-ticaret siteleri üzerinden tüketicilerin satın aldıkları ürünler incelendiğinde iki önemli değişken karşımıza çıkıyor. Bu değişkenlerinden ilki tüketicilerin kolay erişemedikleri ürünleri internet üzerinden aldıklarını, diğeri de kolay erişebildikleri ürünlerin internette düşük fiyatlara satıldığında e-ticaret sitelerinin tercih edildiğini ortaya koyuyor. Diğer bir deyişle e-ticaret sektörüne adım atmayı düşünen girişimcilerin ya kolay erişilemeyen bir ürünü bulmaları ya da buldukları ürünleri piyasa fiyatlarının altına satmaları gerektiği sonucu ortaya çıkıyor.
4.
Ürünlere Gösterilen İlgi Trend mi?
Zaman zaman bazı ürünlere karşı aşırı bir ilgi oluşuyor; ürün türüne göre değişmekle birlikte ünlü birinin tercihi olması, faydalarının yeni anlaşılması, prestij sunması ya da yeni olması gibi faktörler ürünlerin dönemsel olarak yüksek satış hacmine ulaşmasına neden olabiliyor. E-ticaret ürünleri seçilirken bir ürüne gösterilen ilginin geçici mi kalıcı mı olduğunun belirlenmesi gerekiyor. Eğer ürüne gösterilen ilgi geçici ise bu gerçek öngörülmemişse girişimcilerin yatırımları riske girebiliyor.
5.
Hedef Kitlenin Dikkati Nasıl Çekilecek?
Ürün seçimi ve hedef kitle ihtiyaçlarının belirlenmesi
e-ticaret sitelerinin başarısı adına kritik derecede önemli süreçlerdir.
E-ticaret ürün seçimi doğru yapılsa dahi hedef kitlenin dikkati çekilemezse,
onlarda güven uyandırılamazsa ya da e-ticaret sitesinde sunulan imkanlar
cezbedici hale getirilemezse girişimciler başarılı bir sürece adım
atamazlar.
En karlı e-ticaret ürünleri bulmanızı sağlayacak 5 önemli
adımı sizlerle paylaştık. Siz de bu adımları takip ederek sizin için en kârlı
ürünleri bulabilirsiniz. En karlı ürünün girişimciye, girişimcinin sermaye
birikimine ve hedeflerine göre değişebileceği gerçeğini unutmayın. Ürün karlılığı
sübjektif özellikler taşıyabilir. Normalde çok fazla kar bırakmadığı düşünülen
ürün grupları pazarlıkla uygun fiyata alındığında ve çok satıldığında en karlı
ürün grupları arasında yer alabilir.
Kârlılığı
Arttırabilirsiniz!
Az öncede ifade ettiğimiz gibi en karlı e-ticaret ürünleri
hakkında kesin söylemlerde bulunması doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Ürünlerin
hangi fiyatlara satın alındığı ve tüketicilere hangi fiyatlara satıldığı kadar
ürünlerin çok satılabilmesi de girişimcilerin karlılığını etkileyebilir. Genel
olarak giyim ürünleri, çocuk bakım ürünleri, oyuncaklar ve elektronik eşyalar
yüksek karlılık bıraksa da yenilikçi bir fikir kârlılıkla ilgili düşünülen her
şeyi değiştirebilir.
E-ticaret sitesi açmak isteyenlerin kendi iş fikirlerini özelleştirecek
hamleler bulması gerekir. Karlılık beklentilerini ve bu beklentilerini nasıl
karşılayacakları müşterilerin e-ticaret sitelerine çekilmesi yönünde etkiye
sahip olduğu unutulmamalıdır. En karlı e-ticaret ürünleri yanlış yönetilen ya
da gerekli özelliklere sahip olmayan bir e-ticaret sitesinde komple zarar
oluşturabilir. Tam tersi bir durum da mümkündür; karlı olduğu akıllara gelmeyen
ve hatta hedef kitlenin farkında dahi olmadığı bir ürün doğru pazarlandığında
doğru anlatıldığında ve dijital pazarlamanın imkanları doğru yönlendirildiğinde
girişimcinin servetinin kaynağına dönüşebilir.
“E-Ticaret
Yapmak İstiyorum” Diyenlere Öneriler
1. “İnternetten para kazanmak için e-ticaret sektörüne
girmeyi istiyorum” diyorsanız, belirli miktardaki bir yatırımı göze
almalısınız. Şirket kurulumu da e-ticaret yazılımları satın alınması da sermaye
gerektirecektir. Aynı şekilde seçtiğiniz iş modeli doğrultusunda ürün stoku
yapıp yapmayacağını da maliyetleriniz üzerinde etki gösterecektir. Bir de
reklam harcamaları var tabii; e-ticaret siteniz için reklam yapmama gibi bir
opsiyonunuzun olmadığını bilmelisiniz.
2. E-ticaret sektöründe başarılı olmak istiyorsanız doğru
ürünü seçmeniz yetmez, seçtiğiniz ürünün satış fiyatını çok iyi
belirlemelisiniz. Özellikle tüketicilerin kolay erişebildikleri ürünleri piyasa
fiyatının altına satamazsanız neden tercih edilmeyi bekleyesiniz? Değil mi! Bu
nedenle ürün tedariki sırasında mutlaka pazarlık yeteneklerinizi
kullanmalısınız. Bu şekilde kâr oranınızı da arttırabilirsiniz.
3. E-ticaret sitenizde tek bir ürün satmak da çoklu
ürünlerle hedef kitlenizi genişletmek de sizin seçim yapmanız gereken
stratejilerdir. Tek bir ürünle yola çıkmak da çok ürün sergilemek de risk
barındırır. Riskinizi minimize etmek için ürün araştırması aşamasında
profesyonellerden destek isteyebilirsiniz.
4. E-ticaret gibi rekabeti yüksek bir iş fikrini tercih
ettiğiniz anda Google’ın gözüne girmelisiniz. Evet doğru duydunuz, Google
tarafından üst sıralarda gösterilebilmek için SEO çalışmalarına da SEM
çalışmalarına da başvurmalısınız. Tüm bunlara ek olarak e-ticaret sitenizde
kullanıcı deneyimini iyileştirmeli, anahtar kelime kullanımına özen göstermeli
ve ticari varlığınızı dijital mecralarda yaptığınız çalışmalarla
desteklemelisiniz. Bu şekilde sattığınız ürünlerle ilgilenen ve ilgilendiği
ürünleri Google üzerinden sorgulayan potansiyel müşterilere satış yapma şansı
yakalayabilirsiniz.
5. Kargo süreci ile ilgili tüketicilere avantaj sağlayan
anlaşmalar yapmalısınız. Kargo şirketleri aracılığı ile ilettiğiniz siparişleri
sıkı takip etmelisiniz. Sipariş geç ulaşırsa ya da kargo şirketi
çalışanlarından kaynaklı bir sorun yaşanırsa müşterilerinizin gözündeki özenli
imajınıza zarar verebilirsiniz. Doğrudan sizinle ilgili olmayan süreçlerden zarar
görmemek adına kargo anlaşmalarınızı dikkatli yapmalısınız.
6. İnternetten satış hacmi yükselen ürünleri takip
etmelisiniz, müşteriler farklılıktan ve yenilikten hoşlanırlar. Yenilikçi
vizyonunuzu yansıtmak için trend ürünleri e-ticaret sitenizde satmaya
başlayabilirsiniz. Talepleri ölçerek en doğru tercihleri
gerçekleştirebilirsiniz.
7. Sattığınız her ürünün herkes tarafından beğenilmesini ve
ürünlerinizden herkesin son derece memnun kalmasını beklememelisiniz.
Artılarını ve eksilerini düşünüp sitenizde ürünleriniz için yorum
yapılabilmesini sağlamalısınız. Gerçek müşteri yorumları satın alma
kararlarının verilmesinde çok ama çok etkilidir. E-ticaret sitenizden alışveriş
yapmayı düşünenler sanal bir pozitiflik algısından ziyade dengeli bir gerçekliği
tercih edecektir.
8. E-ticaret sitenizdeki ürün fotoğraflarının kalitesine de
ürün açıklama içeriklerinin özgünlüğüne de önem vermelisiniz. Müşterileriniz
hangi ürünü alacaklarını net bir şekilde görmek ve ürünle ilgili detaylı bilgi
almak isterler. Zaten konsept gereği yakından incelemeleri mümkün olmayan
ürünlerin kötü görselleri ya da eksik açıklamaları onları sitenizden
uzaklaştıracaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı Topluluk kurallarına uygun şekilde yapın.Yapılan yorumlardan sayfamız sorumlu değildir.