Günümüzde teknolojini kullanımı oldukça yaygın hale geldi ve neredeyse teknoloji olmadan insanoğlu hayatını devam ettiremez oldu.
Teknoloji geliştikçe aletlerin işlevleri çoğaldı, aynı oranda ise boyutları küçüldü. Öyle ki günümüz teknolojilerini artık cebimizde taşır olduk.
Kim derdi ki bundan 20 yıl önce cep telefonları sadece
konuşma aracı olmaktan çıkıp, birer cep bilgisayarına dönüşecek?
Bu cep bilgisayarları dünyada olup biten her türlü bilgiye hızlı ulaşabilecek, her türlü kişi ile anlık bağlantı kurabilecek ve her bilgiyi en doğru şekilde sentezleyip bunu başkaları ile paylaşabilecek?
Teknolojinin ulaştığı nokta, bugün taşınabilir teknolojilerle her gün daha da gelişiyor.
Bu cep bilgisayarları dünyada olup biten her türlü bilgiye hızlı ulaşabilecek, her türlü kişi ile anlık bağlantı kurabilecek ve her bilgiyi en doğru şekilde sentezleyip bunu başkaları ile paylaşabilecek?
Teknolojinin ulaştığı nokta, bugün taşınabilir teknolojilerle her gün daha da gelişiyor.
Bugün hemen hemen herkesin cebinde bir akıllı telefon
bulunmakta. Eskiden aileler çocuklarına telefon almak istemezken, günümüzde her
çocuğun, her öğrencinin elinde bu aletlerden var.
Bu kadar yaygın hale gelmişken neden eğitimde bundan
faydalanmayalım?
Yapılan araştırmalar gösteriyor ki bir öğrenci, günlük
ortalama 150 sms gönderip alıyor. Aynı şekilde saatte ortalama 16 kez
telefonuna bakıyor, bu da her 4 dakikada bir, telefonunun ekranını açtığını,
sosyal medya ve gelen mesajlarını kontrol ettiğini doğruluyor.
Aynı şekilde bir başka araştırma, Google üzerinden yapılan
100 milyar aramanın %50’den fazlasının mobil telefonlardan yapıldığını
doğruluyor.
Bu denli teknolojinin kullanıldığı, hayatımızın bir parçası olduğu bir dünyada neden bunu eğitime entegre edemiyoruz?
Bu denli teknolojinin kullanıldığı, hayatımızın bir parçası olduğu bir dünyada neden bunu eğitime entegre edemiyoruz?
Sms ve sosyal medya kullanımı öğrencilerin öğrenmesine
yardımcı olabilir mi? Montreal üniversitesinde yapılan araştırmalar bunu
doğruluyor.
Sosyal medya ve sms kullanımı, öğrencilerin ödevleri konusunda daha organize olmalarını, onlara bu ödevleri yapmalarında, gelişim göstermelerinde önemli rol oynadığını gösteriyor.
Aynı şekilde öğrencilerin velileri ile irtibat kurmak, onlara brifing vermek ve öğrenci-veli-öğretmen üçgeninde sağlam bağlar kurmak için de ideal bir yol olduğu unutulmaması gereken bir gerçek.
Sosyal medya ve sms kullanımı, öğrencilerin ödevleri konusunda daha organize olmalarını, onlara bu ödevleri yapmalarında, gelişim göstermelerinde önemli rol oynadığını gösteriyor.
Aynı şekilde öğrencilerin velileri ile irtibat kurmak, onlara brifing vermek ve öğrenci-veli-öğretmen üçgeninde sağlam bağlar kurmak için de ideal bir yol olduğu unutulmaması gereken bir gerçek.
Amaç, öğrencinin günlük attığı yada aldığı günlük 150
mesajdan rahatsız olması yada zaman kaybına uğraması değil, daha çok sosyal
medya ve sms kullanımı sunan uygulamaların keşfi, kullanımı, bilgiye doğru ve
hızlı şekilde ulaşması ve araştırma-merak duygusunun daha da geliştirilmesidir.
Dünya çapında 1 milyon’a yakın öğrencinin kullandığı REMIND gibi uygulamalar her gün daha da yaygınlaşıyor. Bu uygulama gibi şu an popüler olan birçok uygulama sunmak da mümkün ( Whats app, Twitter vb.)
Dünya çapında 1 milyon’a yakın öğrencinin kullandığı REMIND gibi uygulamalar her gün daha da yaygınlaşıyor. Bu uygulama gibi şu an popüler olan birçok uygulama sunmak da mümkün ( Whats app, Twitter vb.)
Aşağıda, öğrenciler ve veliler için sosyal medya ve
mesajlaşma uygulamaları kullanmalarının birkaç avantajını bulabilirsiniz:
- Sosyal medya ve/veya mesajlaşma uygulamaları kullanımı, öğrenciye ev ödevleri konusunda yardımcı olabilir.
- Sosyal medya ve/veya mesajlaşma uygulamaları kullanımı, sınavlar öncesi hangi konulara daha fazla yoğunlaşması, hangi konularda daha zayıf olduğunu bildirmek için önemli rol oynayabilir.
- Sosyal medya ve/veya mesajlaşma uygulamaları kullanımı, öğrencilerin proje ve ödevlerinin hazırlık aşamalarında yardım alabilmeleri için bir ışık olabilir.
- Sosyal medya ve/veya mesajlaşma uygulamaları kullanımı, öğrencinin yazım hataları ve dilbilgisi kurallarına uygun yazım kurallarını daha iyi benimsemesi için bir fırsat olabilir.
- Sosyal medya ve/veya mesajlaşma uygulamaları kullanımı, öğrencinin öğretmeni ile konuşamadığı konuları, daha kolay şekilde paylaşabilmesini sağlayabilir.
- Sosyal medya ve/veya mesajlaşma uygulamaları kullanımı, velilerin çocukları konusunda öğrenim süreçleri hakkında anlık bildirim almalarını sağlayabilir.
- Sosyal medya ve/veya mesajlaşma uygulamaları kullanımı, velilere öğrencilerin ev ödevlerini bildirmek için iyi bir yol olabilir.
- Sosyal medya ve/veya mesajlaşma uygulamaları kullanımı, velilere çocuklarının devamsızlıkları konusunda haber vermek için kullanılabilir.
İnternet, günümüzde bilgi teknolojilerinin devam eden
gelişim sürecinde varılan son aşamadır. İnsanlar internet ağını kendi bilgi
araştırmaları için kullanmalarının yanı sıra, iletişim kurmak, internet
dünyasında gezinmek vb. gibi farklı amaçlar için de kullanabilmektedirler.
Günümüzde bilgi iletişim teknolojilerinin herkes için ulaşılabilir olması
nedeniyle internet teknolojik bir demokrasi sunmaktadır. Ayrıca süreklilik arz
eden bir ilerleme ve bilgi saydamlığı, internet kullanıcıları için küresel bir
anlam ifade etmektedir. Sosyal medya geleneksel medyanın aksine sıfır maliyetle
kullanılır, erişim imkânları daha kolaydır, kullanım bakımından basitlik arz
eder ve üzerinde değişimi kolay olduğunda sabitlik söz konusu değildir. Sosyal
medyanın hızlı geri bildirimi kullanıcı açısından önemlidir.
Öte yandan sosyal medyanın birtakım dezavantajları da
bulunmaktadır. Bunlardan biri çok hızlı yayılması sonucu takibinin ve
kontrolünün zorlaşmasıdır. Sosyal ağlar, sosyal medyanın ilgi çekmesinde büyük
bir öneme sahiptir. Günümüzde birçok sosyal ağ sitesi ortaya çıkmış ve
insanların iletişimini, etkileşimini, işbirliğini etkilemiştir. Farklı
kullanım, farklı içeriklere sahip olan ağlar, insanların saatlerce sanal
ortamda kalmasını sağlayan etkileyici öğelerdir. Çevrim içi sosyal ağlara
katılan kullanıcılar gerçek kimlikleri ile sosyal ağlar üzerinde yer
almaktadır. Sosyal ağlar birbiriyle ilgili ya da değişik bilgileri içinde
bulunduran değişik etkilerin söz konusu olduğu bir grubu ifade etmektedir.
Sosyal ağ, bilginin ağa üye kişiler arasında paylaşılmasını ve üyeler arasında
yayılmasını sağlamaktadır.
Çevrimiçi sosyal ağ, sosyal teknolojiler sayesinde bir grup
insan tarafından kullanılan etkinlikler bütünü şeklinde tanımlanmaktadır.
Sosyal ağlar genel olarak aşağıdakileri içerir: Sosyal siteler (MySpace,
Facebook, Twitter…), fotoğraf paylaşım siteleri, video paylaşım, profesyonel ağ
siteleri, bloglar, wikiler, içerik etiketleme vb. Genellikle, sosyal ağ
sitelerindeki üyeler, biyografi leri, fotoğrafl arı ve bazı diğer kişisel
bilgilerinin yer aldığı alanlarla, kişisel profi l sayfasına sahiptirler.
Sosyal yazılımlarda Anahtar kelimeler “sosyal içerik” tir. Sosyal içerik olan
resimler, ses dosyaları, web adresleri, video klipler, sunular, etkinlik
duyuruları veya diğer medya türleri örnek verilebilir. Bu gibi sosyal nesneler,
sosyal ağların sunduğu olanaklar doğrultusunda kullanılabilir, paylaşılabilir
veya yeni teknolojilerin gelişimi ile birlikte, sosyal ağ ortamları kişisel
ifadeler, içerik üretimi vb. iletişim için yeni hizmetler sağlamaktadır.
Bu gibi uygulamalar sayesinde insanlar arasındaki küresel
bağlantıda yeni bir dönem başlamıştır. Bu sosyal ağların kullanımları ve
dijital okuryazarlık sayesinde düşünceler ve yenilikler, dünya üzerinde eskiden
olmadığı kadar hızlı bir biçimde yayılmaktadır. Sosyal ağ teknolojilerinin
birçok özelliği ve olanaklarının olması öğretmenlerin eğitim-öğretim
süreçlerini aktif, yaratıcı, işbirlikli öğrenme ile desteklemelerine, öğrenci-öğrenci,
öğrenci-içerik ve öğretmen-öğrenci etkileşimini artırmada, öğrencilerin
araştırma sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanmaları ve
geliştirmeleri konusunda destek olmaktadır. Bu denli yaygınlaşan sosyal ağlar,
eğitim- öğretim sürecinde farklı amaçlarla etkili bir şekilde kullanılmaktadır.
Bu araştırmada amaç, Eğitim fakültesinde okumakta olan
öğretmen adayı öğrencilerin bilgi iletişim teknolojilerinden sosyal ağları
kullanım alışkanlıklarını ve ne amaçla nasıl kullandıklarını belirlemek, bu doğrultuda
bir takım değerlendirme sonuçlarını ortaya koymaktır. Bu araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Bu amaca
ulaşmak için veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan
görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunun hazırlanmasında kolay anlaşılır
olma, çok boyutlu sorular sormaktan kaçınma, açık uçlu sorular sorma,
yönlendirmekten kaçınma, alternatif sorular ve sondalar hazırlama, farklı
türden sorular yazma ve soruları mantıklı bir biçimde düzenleme ilkeleri
dikkate alınmıştır. Elde edilen bulgular ışığında sonuçlar yorumlanacaktır.
BU YAZIYI PAYLAŞ
Whatsapp ile paylaş