Müşteri
temsilciliği, kişinin çalıştığı alana göre görevlerinin değiştiği bir
pozisyondur ancak genel bir tabirle müşteriyi firmalar karşısında ve firmaları
da müşteri karşısında temsil eden, aradaki bağlantıyı sağlayan kişilere müşteri
temsilcisi denir. Sorumluluk bilinci ve yoğun bir çalışma temposu gerektiren
müşteri temsilciliği, iletişim kabiliyetine ve düzgün bir diksiyona sahip
olmayı gerektirir. Müşteri temsilcisi olarak bir işe başladığınızda firmanın ve
müşterinin karşılıklı çıkarlarını göz önünde bulundurarak, gerekli iletişimi
sağlamanız gerekmektedir. Çalıştığınız alana ve firmaya göre farklılık gösterse
de müşteri temsilcisi olarak kendinizi alanınızda geliştirdiğiniz ve insan
ilişkilerinde başarılı olduğunuz sürece iyi bir kariyere sahip olabilirsiniz.
Dikkatli, sabırlı, ikili ilişkilerde başarılı, sonuç odaklı ve analiz
yeteneğine sahip kişiler, müşteri temsilcisi iş ilanları içerisinden en uygun
olanı seçerek, rahatlıkla yeni bir iş sahibi olabilirler. Müşteri temsilcisi iş
ilanı seçeneklerine başvururken, firmaya, kendi kabiliyetlerinize ve kariyer
hedeflerine odaklanarak kendinize rahat bir iş alanı yaratabilirsiniz.
Firmalar, özellikle ikna kabiliyeti yüksek, iyi konuşma becerisine sahip ve
insan ilişkilerinde başarılı kişileri bu alanda değerlendirirler. Müşteri
temsilcisi iş ilanları içerisinden kendi şehrinizde ya da diğer illerde yer alan
iş ilanlarına başvurarak iş sahibi olabilirsiniz.
Meslek Ana
Grubu : YARDIMCI PROFESYONEL MESLEK MENSUPLARI
Meslek Alt
Ana Grubu : DİĞER YARDIMCI PROFESYONEL MESLEK MENSUPLARI
Meslek Grubu
: MALİ İŞLER VE SATIŞ İŞLERİ İLE İLGİLİ YARDIMCI PROFESYONEL MESLEK MENSUPLARI
Meslek Birim
Grubu : Teknik ve ticari satış temsilcileri
Gereken
Minimum Eğitim Düzeyi : Ortaöğretim (Lise ve Dengi)
Meslek
Tanımı :
-Hizmet
verilen müşterilerin işlemlerini eksiksiz ve zamanında yerine getirmekle
sorumlu olan ve bankaya yeni müşteriler kazandırmak için müşteri ziyaretlerinde
bulunan nitelikli kişidir.
Görev Ve
İşlem Basamakları :
Müşteri
Temsilcisi(Banka), işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç,
gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği
ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine
uygun olarak
A) Yeni
banka müşterileri kazanabilmek için müşteri ziyaretleri yapmak,
B) Ziyaret
edilecek yeni kişi ve kurumlar bularak kaynak yaratmak,
C) Müşteri
ziyaretlerinde bankayı en iyi şekilde temsil ederek doğru tanıtmak
D)
Vadeli/Vadesiz mevduat hesabı açmak, kapatmak
E)
Hedeflerin gerçekleştirilmesine yönelik düzenli, disiplinli ve sonuç odaklı
çalışmalar yapmak
F) Bankaya
gelen müşterilerin işlemlerini eksiksiz ve zamanında gerçekleştirmek,
G) Müşteri
bilgilerinin doğruluğunu ve güncelliğini sağlamak,
H)
Müşterilerin şikayet ve isteklerini dinlemek ve çözüm bulmak
I) Bankaya
faks veya e-posta ile gelen imzalı talimatları zamanında ve hızlı bir şekilde
yerine getirmek,
J) Gelen
müşteri talimatlarındaki imzayı, imza sirkülerinde karşılaştırılarak
doğruluğunu teyit etmek
K)
Bilgisayara müşteri işlemleri ile ilgili veri girişi yapmak
L) Müşteri
tarafından talep edilen herhangi bir işlemin sonucunu müşteriye bildirmek
M) Bireysel
müşteri işlemleri ile ilgili başvuru formlarının kontrolünü yaparak eksik belge
tespiti yapmak, n) Finans piyasası ile ilgili bilgileri öğrenmek, takip etmek,
vb. görev ve işlemleri yerine getirir