9 Haziran 2017 Cuma

Müşteri Temsilcisi Ne İş Yapar?

Müşteri temsilciliği, kişinin çalıştığı alana göre görevlerinin değiştiği bir pozisyondur ancak genel bir tabirle müşteriyi firmalar karşısında ve firmaları da müşteri karşısında temsil eden, aradaki bağlantıyı sağlayan kişilere müşteri temsilcisi denir. Sorumluluk bilinci ve yoğun bir çalışma temposu gerektiren müşteri temsilciliği, iletişim kabiliyetine ve düzgün bir diksiyona sahip olmayı gerektirir. Müşteri temsilcisi olarak bir işe başladığınızda firmanın ve müşterinin karşılıklı çıkarlarını göz önünde bulundurarak, gerekli iletişimi sağlamanız gerekmektedir. Çalıştığınız alana ve firmaya göre farklılık gösterse de müşteri temsilcisi olarak kendinizi alanınızda geliştirdiğiniz ve insan ilişkilerinde başarılı olduğunuz sürece iyi bir kariyere sahip olabilirsiniz. Dikkatli, sabırlı, ikili ilişkilerde başarılı, sonuç odaklı ve analiz yeteneğine sahip kişiler, müşteri temsilcisi iş ilanları içerisinden en uygun olanı seçerek, rahatlıkla yeni bir iş sahibi olabilirler. Müşteri temsilcisi iş ilanı seçeneklerine başvururken, firmaya, kendi kabiliyetlerinize ve kariyer hedeflerine odaklanarak kendinize rahat bir iş alanı yaratabilirsiniz. Firmalar, özellikle ikna kabiliyeti yüksek, iyi konuşma becerisine sahip ve insan ilişkilerinde başarılı kişileri bu alanda değerlendirirler. Müşteri temsilcisi iş ilanları içerisinden kendi şehrinizde ya da diğer illerde yer alan iş ilanlarına başvurarak iş sahibi olabilirsiniz.
Meslek Ana Grubu : YARDIMCI PROFESYONEL MESLEK MENSUPLARI
Meslek Alt Ana Grubu : DİĞER YARDIMCI PROFESYONEL MESLEK MENSUPLARI
Meslek Grubu : MALİ İŞLER VE SATIŞ İŞLERİ İLE İLGİLİ YARDIMCI PROFESYONEL MESLEK MENSUPLARI
Meslek Birim Grubu : Teknik ve ticari satış temsilcileri
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Ortaöğretim (Lise ve Dengi)
Meslek Tanımı :
-Hizmet verilen müşterilerin işlemlerini eksiksiz ve zamanında yerine getirmekle sorumlu olan ve bankaya yeni müşteriler kazandırmak için müşteri ziyaretlerinde bulunan nitelikli kişidir.
Görev Ve İşlem Basamakları :
Müşteri Temsilcisi(Banka), işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak
A) Yeni banka müşterileri kazanabilmek için müşteri ziyaretleri yapmak,
B) Ziyaret edilecek yeni kişi ve kurumlar bularak kaynak yaratmak,
C) Müşteri ziyaretlerinde bankayı en iyi şekilde temsil ederek doğru tanıtmak
D) Vadeli/Vadesiz mevduat hesabı açmak, kapatmak
E) Hedeflerin gerçekleştirilmesine yönelik düzenli, disiplinli ve sonuç odaklı çalışmalar yapmak
F) Bankaya gelen müşterilerin işlemlerini eksiksiz ve zamanında gerçekleştirmek,
G) Müşteri bilgilerinin doğruluğunu ve güncelliğini sağlamak,
H) Müşterilerin şikayet ve isteklerini dinlemek ve çözüm bulmak
I) Bankaya faks veya e-posta ile gelen imzalı talimatları zamanında ve hızlı bir şekilde yerine getirmek,
J) Gelen müşteri talimatlarındaki imzayı, imza sirkülerinde karşılaştırılarak doğruluğunu teyit etmek
K) Bilgisayara müşteri işlemleri ile ilgili veri girişi yapmak
L) Müşteri tarafından talep edilen herhangi bir işlemin sonucunu müşteriye bildirmek

M) Bireysel müşteri işlemleri ile ilgili başvuru formlarının kontrolünü yaparak eksik belge tespiti yapmak, n) Finans piyasası ile ilgili bilgileri öğrenmek, takip etmek, vb. görev ve işlemleri yerine getirir