Alışveriş
yapmadan önce alacağımız ürünlerin fiyatlarını araştırır aynı kalitedeki ürünün
en ucuzunu almaya çalışırız. Çünkü gerekli araştırmayı yapmazsak para ödeyerek
zarara uğrayabiliriz. Reklamlar işte tam bu noktada bize piyasa hakkında bilgi
ve biraz da neşe vererek yardımcı
olurlar.
Özellikle
yaşamımıza televizyon girdikten sonra, reklamsız bir yaşam düşünemez hâle
geldik. Yalnız televizyon mu? Reklam gazetelerde, sinemada, radyoda, duvar
panolarında ve dergilerde de var. Hatta sokaklar, karayolları bile renkli,
ilginç reklamlarla dolu.
İyi reklam,
eğlendirici ve ilgi çekicidir. Reklamlar sayesinde neyi, niçin, nereden satın
alabileceğimizi öğreniriz.
Reklamların
amacı, piyasaya sunulan yeni bir ürünü tanıtarak tüketiciyi bilgilendirmek ve
aynı zamanda üreticinin kâr etmesini sağlamaktır. Ürünü üretenler, bu ürünün
piyasadaki en iyi, en kaliteli, en çok işe yarayan ve en ucuz ürün olduğunu
iddia ederler.
Reklamların
baş döndürücü çekiciliğine kapılmamalıyız. Reklamların etkisinde kalararak
yapacağımız hatalı ya da gereksiz alışverişler israfa düşmemize neden olabilir.
Bu yüzden reklamı yapılan ürün ve hizmetler arasından ihtiyacımıza ve aile
bütçemize en uygun olanını seçmeliyiz. Araştırma yaparken bu ürünlerin
markasından ve albenili reklamlarından çok, kalitelerine ve fiyatlarına dikkat
etmeliyiz.
Reklamlar
her zaman gerçeği yansıtmayabilir. Ürün ve hizmetlerin iyi yönlerini tanıtır.
Satın almayı düşündüğümüz ürünün reklamlarda dile getirilmeyen eksik ve zayıf
yönlerine de dikkat etmeliyiz. Hele hatalı ve bozuk çıkma ihtimalini düşünerek
alacağımız ürünü mutlaka görmeliyiz. Böyle yaparsak, aldatıcı reklamlar bizim
için kâbusa dönüşmez.
Reklamın
kötüsü olmaz, demeden önce bir kez daha düşünmeliyiz.