Hepimizin profesyonel hayatında yaratıcı ekiplere ihtiyacı
var. Sanatçı ruhlu, eşsiz algıları olan ve yaptıkları her şeye ruh katan
insanlar onlar. Onlar sayesinde bir pazarlama kampanyası olduğundan daha iyi
olabilir ya da tam tersi. Kreatif ekipler ve insanlar olmadan bir çalışma
ortamı düşünülemez bile.
Ne var ki genel olarak yaratıcı insanların zamanlama ve
düzenlilik ile ilgili bazı sorunları oluyor. Bu da ister istemez işin genel
akışında aksamalara sebep oluyor. Onlarsız bir hayat düşünemeyeceğimizi
söylemiştik. Peki onlarla nasıl daha rahat orta noktada buluşur ve işleri daha
verimli bir şekilde hallederiz? Bu konuda birkaç araç kullanarak herkesi
rahatlamamız mümkün olabilir.
1. CoSchedule
Farklı birimler birbirleriyle uyum içinde çalışmalıdır.
CoSchedule, dünyanın çok sevdiği pazarlama takvimi uygulaması, sayesinde bunu
yapmak mümkün. Bu aracın içinde analizler, üretim takvimleri ve diğer birçok
özelliği ile yeni müşterilere erişmenizi çok kolaylaştıracak.
2. Microsoft To-Do
Yaratıcı ekip üyeleri buna çok yanaşmasalar da biraz olsun
düzenlilik hayat kurtarıcı olabilir. Wunderlist’in yaratıcıları tarafındna
geliştirilen görev yönetim uygulaması To-Do bu düzeni sağlamanıza yardımcı
oluyor. Herkes bu aracın içinde görevlerini yazabilir, ne zaman bitmesi
gerektiğini takip edebilir ve hatırlatıcılar sayesinde işlerin atlanmamasını
sağlayabilir. Buna ek olarak bir de Office 365 ile de entegre olarak çalışıyor
Microsoft To-Do.
3. Toggl
İtiraf edelim hiçbirimiz zaman çizelgeleriyle uğraşmaktan
keyif almıyoruz. Öte yandan bir işin ne kadar sürede yapıldığını ölçümlememiz
gerekiyor. Bu noktada devreye Toggl giriyor. Tek bir eklentiye tıklayarak
ölçümleme ve raporlama yapmanız mümkün hale geliyor.
4. Mixmax
Eğer işinizde Gmail kullanıyorsanız Mixmax sizin çok işinize
yarayacaktır. Bu ücretsiz uygulama kimin epostalarınızı okuduğunu ve cevap
verdiğini takip etmenize yardımcı olduğu gibi tek tıkla randevularınızı da
kaydedebiliyor. Böylece işlerinize odaklanırken birden fazla kişiye aynı anda randevu
da vermemiş oluyorsunuz.
5. InVision
Proje yönetimi ya da ürün geliştirme noktasında birden çok
ekibin fikrinin alınması gerekebiliyor. Bu noktada yaratıcı ekipler de herkesin
maillerini tek tek takip etmek durumunda kalıyor ve işler içinden çıkılmaz bir
noktaya hızla gelebiliyor. Bu sorunun çözümü olarak InVision uygulaması
sayesinde yaratıcı ekip, diğer ekiplerden gelen geri bildirimleri takip
edebilirken, mail trafiğinin arasında kaybolmuyor ve işlerine daha rahat
odaklanabiliyorlar.
6. Basecamp
Basecamp sayesinde bütün şirket uyum içinde ve ferah bir
şekilde çalışabiliyor. Farklı birimlerin kendi aralarındaki odaları sayesinde
herkes ister kendi içinde ister departmanlar arası rahatlıkla iletişime
geçebiliyor. Dosya paylaşımı, mesajlaşma, eposta yönetimi gibi yapılar
sayesinde de ekiplerin rahat çalışması için gerekli her şey tek noktadan
halledilebiliyor.
7. Remember The Milk
Bu uygulama daha ziyade ev kullanıcıları için yapılmış olsa
da iş yerinizde de kullanabilirsiniz. Remember The Milk sayesinde aklınıza
gelen fikirleri ya da görevleri uygulamaya ekleyebilirsiniz. Uygulama da
takvimlerinizle uyumlu olarak çalışacağı için müsait bir zamanda alacağınız
hatırlatmayla aklınıza gelen muhteşem fikirlerin kaybolmasının önüne
geçersiniz.
8. Google Calendar
İster tek başınıza ister bir ekiple çalışıyor olun Google
Calendar işinizi kolaylaştıracaktır. Ekibin tamamını aynı takvimde bir araya
getirmek, önemli tarihleri unutmamak, yapılacak işleri takip etmek konusunda
Google Calendar muazzam bir yardımcı.
Sosyal medya yönetimi konusunda yardım alabileceğiniz araçlar
Firmanız için sosyal medya hesapları oluşturmak, bu
hesaplarla ilgilenmek ve onları takip etmek ayrı bir uzmanlık alanı. Ayrıca bu
faaliyetleri gerçekleştirmek için mutlaka zaman ve bütçe ayırmak gerekiyor.
Durum böyle olunca, özellikle küçük ölçekli işletmelerde sosyal medya yönetimi
noktasında bilgi yetersizliği, bütçe ve zaman kısıtı gibi sorunlar ortaya
çıkarabiliyor.
Ancak teknoloji bu alanda da firmaların yardımına koşuyor.
Sosyal medya platformlarının takip ve etkinliğini sağlayan sosyal medya yönetim
araçları firmaların işini kolaylaştırıyor. Sosyal medya platformlarında doğacak
her türlü ihtiyaca cevap veren ve dijital ortamdaki etkinliğinizi pazarlama
stratejilerinizi aksatmayacak şekilde destekleyen birçok farklı araç bulunuyor.
Gelin bu sosyal medya yönetim araçlarına yakından bakalım…
Trendleri takip etmek
Hangi sektörde olursanız olun, markanızın tanınırlığını
sağlamak için sosyal medyayı kullandığınız müddetçe, sosyal ağlardaki
hesaplarınızın kontrollerini düzenli olarak yapma ihtiyacı duyacaksınız. Bu
anlamda sosyal medya etkileşimlerinizi görmek, haber kaynağınızı takip etmek ve
paylaşımlarınıza gelen beğeni ve yorumları değerlendirmek için bu kontrolleri
yerine getirmek zaman ve ilgi isteyen bir süreç.
Özellikle Twitter için bu takibin daha zor olabileceğini
düşünebilirsiniz. Çünkü daha fazla etkileşim için Twitter’daki yenilikleri
takip etmek, yerel, ulusal ve uluslararası olmak üzere trendleri bilmek ve ona
göre paylaşımlarda bulunmak gerekiyor. Bu durumda SocialBro, SocialMention ve
TweetReach size yardımcı olabilir.
Analiz
Markanızın sosyal medya hesabına gelen etkileşimlerle ilgili
sayısal değerlere ihtiyaç duyabilirsiniz. Böylece stratejilerinizin ne kadar
başarılı ilerlediğini ve karşılığında ne kadar etkileşimle destek gördüğünüzü
anlayabilirsiniz. Yeni stratejiler için de ışık tutabilecek bu sayısal
değerleri, herhangi bir sosyal medya yönetim aracı kullanmadan belirlemeniz zor
olabilir. Ayrıca sayfanızı ziyaret edenlerin ve paylaşımlarınızı görüntüleyen
kişileri belirlemek için de bu araçlara ihtiyaç duyabilirsiniz.
Bu durumda size yardımcı olabilecek ve sosyal medya
hesaplarınızdaki etkileşimleri size raporlayabilecek araçlarla, işiniz
kolaylaşabilir. Bu noktada Google Analytics ve Chartbeat size yardımcı
olabilir. Ayrıca paylaşımlarınızda web sitelerinin uzayıp giden adreslerini
(URL) görmek istemiyorsanız, URL kısaltıcı kullanabilirsiniz.
Ekip çalışmaları
Sosyal medya çalışmalarınızla birden fazla kişi
ilgileniyorsa, bu bir ekip çalışmasını, dolayısıyla ekip çalışmasına yatkın bir
aracı gerektirebilir. Hootsuite’nin Pro ve Enterprise müşterleri için sunduğu
Hootsuite Assignments gibi bir araç hem zamandan tasarruf etmenizi sağlarken
hem de ekip çalışmasına imkan tanıyor. Ayrıca, Google Drive da bu aşamada
iletişiminizi senkronize hale getirebilir.
Entegrasyon
Bütün sosyal medya platformlarınız için ayrı platformlardan
yönetmek kafa karıştırıcı ve uğraştırıcı olabilir. Bu durumda örneğin
Instagram, Pinterest ve Tumblr gibi platformları aynı araç üzerinden takip
etmek için Google Alerts veya SocialMention’dan yardım alabilirsiniz.
Yer bildirimleri
Hedef kitlenizin ne zaman nerede olduğunu bilmek,
paylaşımlarınız için iyi bir kaynak oluşturabilir. Böylece daha ilgi çekici ve
kullanışlı paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Bu durumda Swarm ve Foursquare
kullanmak işinize yarayabilir.