13 Ocak 2019 Pazar

Yaratıcı ekiplerle çalışmanızı kolaylaştıracak 8 araç

SİTEMİZİ GEZERKEN REKLAMLARA TIKLAYINIZ & UNUTMAYIN TEK GELİR KAYNAĞIMIZ REKLAMLAR & SİTEMİZİ GEZERKEN REKLAMLARA TIKLAYINIZ


Hepimizin profesyonel hayatında yaratıcı ekiplere ihtiyacı var. Sanatçı ruhlu, eşsiz algıları olan ve yaptıkları her şeye ruh katan insanlar onlar. Onlar sayesinde bir pazarlama kampanyası olduğundan daha iyi olabilir ya da tam tersi. Kreatif ekipler ve insanlar olmadan bir çalışma ortamı düşünülemez bile.


Ne var ki genel olarak yaratıcı insanların zamanlama ve düzenlilik ile ilgili bazı sorunları oluyor. Bu da ister istemez işin genel akışında aksamalara sebep oluyor. Onlarsız bir hayat düşünemeyeceğimizi söylemiştik. Peki onlarla nasıl daha rahat orta noktada buluşur ve işleri daha verimli bir şekilde hallederiz? Bu konuda birkaç araç kullanarak herkesi rahatlamamız mümkün olabilir.

1. CoSchedule


Farklı birimler birbirleriyle uyum içinde çalışmalıdır. CoSchedule, dünyanın çok sevdiği pazarlama takvimi uygulaması, sayesinde bunu yapmak mümkün. Bu aracın içinde analizler, üretim takvimleri ve diğer birçok özelliği ile yeni müşterilere erişmenizi çok kolaylaştıracak.

2. Microsoft To-Do


Yaratıcı ekip üyeleri buna çok yanaşmasalar da biraz olsun düzenlilik hayat kurtarıcı olabilir. Wunderlist’in yaratıcıları tarafındna geliştirilen görev yönetim uygulaması To-Do bu düzeni sağlamanıza yardımcı oluyor. Herkes bu aracın içinde görevlerini yazabilir, ne zaman bitmesi gerektiğini takip edebilir ve hatırlatıcılar sayesinde işlerin atlanmamasını sağlayabilir. Buna ek olarak bir de Office 365 ile de entegre olarak çalışıyor Microsoft To-Do.

3. Toggl


İtiraf edelim hiçbirimiz zaman çizelgeleriyle uğraşmaktan keyif almıyoruz. Öte yandan bir işin ne kadar sürede yapıldığını ölçümlememiz gerekiyor. Bu noktada devreye Toggl giriyor. Tek bir eklentiye tıklayarak ölçümleme ve raporlama yapmanız mümkün hale geliyor.

4. Mixmax


Eğer işinizde Gmail kullanıyorsanız Mixmax sizin çok işinize yarayacaktır. Bu ücretsiz uygulama kimin epostalarınızı okuduğunu ve cevap verdiğini takip etmenize yardımcı olduğu gibi tek tıkla randevularınızı da kaydedebiliyor. Böylece işlerinize odaklanırken birden fazla kişiye aynı anda randevu da vermemiş oluyorsunuz.

5. InVision


Proje yönetimi ya da ürün geliştirme noktasında birden çok ekibin fikrinin alınması gerekebiliyor. Bu noktada yaratıcı ekipler de herkesin maillerini tek tek takip etmek durumunda kalıyor ve işler içinden çıkılmaz bir noktaya hızla gelebiliyor. Bu sorunun çözümü olarak InVision uygulaması sayesinde yaratıcı ekip, diğer ekiplerden gelen geri bildirimleri takip edebilirken, mail trafiğinin arasında kaybolmuyor ve işlerine daha rahat odaklanabiliyorlar.

6. Basecamp


Basecamp sayesinde bütün şirket uyum içinde ve ferah bir şekilde çalışabiliyor. Farklı birimlerin kendi aralarındaki odaları sayesinde herkes ister kendi içinde ister departmanlar arası rahatlıkla iletişime geçebiliyor. Dosya paylaşımı, mesajlaşma, eposta yönetimi gibi yapılar sayesinde de ekiplerin rahat çalışması için gerekli her şey tek noktadan halledilebiliyor.

7. Remember The Milk


Bu uygulama daha ziyade ev kullanıcıları için yapılmış olsa da iş yerinizde de kullanabilirsiniz. Remember The Milk sayesinde aklınıza gelen fikirleri ya da görevleri uygulamaya ekleyebilirsiniz. Uygulama da takvimlerinizle uyumlu olarak çalışacağı için müsait bir zamanda alacağınız hatırlatmayla aklınıza gelen muhteşem fikirlerin kaybolmasının önüne geçersiniz.
8. Google Calendar
İster tek başınıza ister bir ekiple çalışıyor olun Google Calendar işinizi kolaylaştıracaktır. Ekibin tamamını aynı takvimde bir araya getirmek, önemli tarihleri unutmamak, yapılacak işleri takip etmek konusunda Google Calendar muazzam bir yardımcı.


Sosyal medya yönetimi konusunda yardım alabileceğiniz araçlar


Firmanız için sosyal medya hesapları oluşturmak, bu hesaplarla ilgilenmek ve onları takip etmek ayrı bir uzmanlık alanı. Ayrıca bu faaliyetleri gerçekleştirmek için mutlaka zaman ve bütçe ayırmak gerekiyor. Durum böyle olunca, özellikle küçük ölçekli işletmelerde sosyal medya yönetimi noktasında bilgi yetersizliği, bütçe ve zaman kısıtı gibi sorunlar ortaya çıkarabiliyor.

Ancak teknoloji bu alanda da firmaların yardımına koşuyor. Sosyal medya platformlarının takip ve etkinliğini sağlayan sosyal medya yönetim araçları firmaların işini kolaylaştırıyor. Sosyal medya platformlarında doğacak her türlü ihtiyaca cevap veren ve dijital ortamdaki etkinliğinizi pazarlama stratejilerinizi aksatmayacak şekilde destekleyen birçok farklı araç bulunuyor. Gelin bu sosyal medya yönetim araçlarına yakından bakalım…

Trendleri takip etmek


Hangi sektörde olursanız olun, markanızın tanınırlığını sağlamak için sosyal medyayı kullandığınız müddetçe, sosyal ağlardaki hesaplarınızın kontrollerini düzenli olarak yapma ihtiyacı duyacaksınız. Bu anlamda sosyal medya etkileşimlerinizi görmek, haber kaynağınızı takip etmek ve paylaşımlarınıza gelen beğeni ve yorumları değerlendirmek için bu kontrolleri yerine getirmek zaman ve ilgi isteyen bir süreç.
Özellikle Twitter için bu takibin daha zor olabileceğini düşünebilirsiniz. Çünkü daha fazla etkileşim için Twitter’daki yenilikleri takip etmek, yerel, ulusal ve uluslararası olmak üzere trendleri bilmek ve ona göre paylaşımlarda bulunmak gerekiyor. Bu durumda SocialBro, SocialMention ve TweetReach size yardımcı olabilir.

Analiz


Markanızın sosyal medya hesabına gelen etkileşimlerle ilgili sayısal değerlere ihtiyaç duyabilirsiniz. Böylece stratejilerinizin ne kadar başarılı ilerlediğini ve karşılığında ne kadar etkileşimle destek gördüğünüzü anlayabilirsiniz. Yeni stratejiler için de ışık tutabilecek bu sayısal değerleri, herhangi bir sosyal medya yönetim aracı kullanmadan belirlemeniz zor olabilir. Ayrıca sayfanızı ziyaret edenlerin ve paylaşımlarınızı görüntüleyen kişileri belirlemek için de bu araçlara ihtiyaç duyabilirsiniz.
Bu durumda size yardımcı olabilecek ve sosyal medya hesaplarınızdaki etkileşimleri size raporlayabilecek araçlarla, işiniz kolaylaşabilir. Bu noktada Google Analytics ve Chartbeat size yardımcı olabilir. Ayrıca paylaşımlarınızda web sitelerinin uzayıp giden adreslerini (URL) görmek istemiyorsanız, URL kısaltıcı kullanabilirsiniz.

Ekip çalışmaları


Sosyal medya çalışmalarınızla birden fazla kişi ilgileniyorsa, bu bir ekip çalışmasını, dolayısıyla ekip çalışmasına yatkın bir aracı gerektirebilir. Hootsuite’nin Pro ve Enterprise müşterleri için sunduğu Hootsuite Assignments gibi bir araç hem zamandan tasarruf etmenizi sağlarken hem de ekip çalışmasına imkan tanıyor. Ayrıca, Google Drive da bu aşamada iletişiminizi senkronize hale getirebilir.

Entegrasyon


Bütün sosyal medya platformlarınız için ayrı platformlardan yönetmek kafa karıştırıcı ve uğraştırıcı olabilir. Bu durumda örneğin Instagram, Pinterest ve Tumblr gibi platformları aynı araç üzerinden takip etmek için Google Alerts veya SocialMention’dan yardım alabilirsiniz.

Yer bildirimleri



Hedef kitlenizin ne zaman nerede olduğunu bilmek, paylaşımlarınız için iyi bir kaynak oluşturabilir. Böylece daha ilgi çekici ve kullanışlı paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Bu durumda Swarm ve Foursquare kullanmak işinize yarayabilir.