28 Kasım 2019 Perşembe

Girişimciler İçin Teşvikler, Destek ve Kredi Uygulamaları

SİTEMİZİ GEZERKEN REKLAMLARA TIKLAYINIZ & UNUTMAYIN TEK GELİR KAYNAĞIMIZ REKLAMLAR & SİTEMİZİ GEZERKEN REKLAMLARA TIKLAYINIZ


Ülke ekonomisinin kalkındırılması, üreticilerin ve yatırım yapacakların risklerinin minimize edilmesi adına kredi ve teşvikler.
İş kurmak ve yatırım yapmak isteyen sermaye sahipleri bir ülkeye sermaye akıtacakları zaman belirli kriterler üzerinde düşünerek karar veriyor. Ülkenin siyasi istikrarı, para politikası, iç sorunlarının olup olmadığı ve ekonomik durumu gibi ayrı faktörler risk unsurları barındırabileceği için yatırımcılar tarafından titizlikle sorgulanıyor. Zaman zaman hem gelişmekte olan hem de gelişmiş ülkeler, hem kendi vatandaşlarından hem de yurt dışından gelen yatırımcılardan fayda sağlayıp ülke ekonomisini canlandırmak için çeşitli destek, kredi ve teşvik politikaları uyguluyor. Türkiye de yerli ve yabancı yatırımcılara teşvikler sunan ülkeler arasında yerini alıyor.

Yerli ve Yabancı Yatırımcılar Ne İster, Ne Bekler?

Az önce de ifade ettiğimiz gibi özellikle yüksek miktarda sermaye gerektiren yatırımların yapılabilmesi için hedef ülkenin belirli kriterlere sahip olması ve sunulan devlet destekleri ile yatırımcıların desteklenmesi bekleniyor. Yerli ve yabancı yatırımcılar yatırımlarını gerçekleştirmeden önce genel olarak şu kriterler özelinde değerlendirmelerini yaparlar:

Politik istikrar ve hükümetin iş birliğine gitmeye ne kadar istekli olduğu
Ülkenin ulaşım imkanlarının gelişmişliği
Kapitalin geri dönüşünün serbestliği
Enerji başta olmak üzere alt yapı hizmetlerinin tamamında rekabetçi fiyatların uygulanması
Çok uluslu nitelikli teknik personel varlığı
Gümrük ve kambiyo rejiminden muaf bölgelerin oluşturulması
Hedef pazarlara coğrafi yakınlık ve hedef pazarlara erişim kolaylığı
Dünya standartlarını aratmayan bir çalışma ortamı

Destek ve Teşvik Politikaları: Yeni Yatırım Teşvik Programı

1 Ocak 2012 tarihinden itibaren geçerli olan yeni yatırım teşvik sistemi hem yerli hem de yabancı yatırımcıları kapsıyor. Cari açığın kapatılması, Türkiye ekonomisinin uzun vadeli bir kalkınma sürecine girmesi ve aynı zamanda istihdam olanaklarının da arttırılması adına başlatılan yatırım teşvikleri; Genel Yatırım Teşvik Uygulamaları, Bölgesel Yatırım Teşvik Uygulamaları, Büyük Ölçekli Yatırım Teşvik Uygulamaları ve Stratejik Yatırım Teşvik Uygulamaları olmak üzere dört ayrı kategoriye ayrılıyor.

1. Genel Yatırım Teşvik Uygulamaları
Bölge 1 ve 2 için asgari sabit yatırım tutarı 1 milyon TL; bölge 3, 4, 5 ve 6 için ise minimum 500 bin TL olduğu takdirde genel yatırım teşvik uygulamalarına başvurulabiliyor. Genel yatırım teşvik uygulamaları kapsamında yatırımcılar gümrük vergisi muafiyetine ek olarak KDV muafiyeti kazanıyor.
2. Bölgesel Yatırım Teşvik Uygulamaları
Bölgeden bölgeye değişen desteklenen sektörler özelinde verilen bölgesel yatırım teşvikleri bölgenin potansiyelini iyileştirme ve ekonomik kalkınmasını sağlamak üzere kurgulanıyor. Desteklerin yoğunluğu bölgenin hali hazırdaki gelişmişlik düzeyine göre değişiklik gösterebiliyor. Minimum sabit yatırım tutarı genel yatırım teşviklerindeki gibi bölge 1 ve 2 için 1 milyon TL, bölge 3, 4, 5 ve 6 için 500 bin TL olarak belirleniyor. Bölgesel yatırım teşvikleri kapsamında KDV istisnası, gümrük vergisi muafiyeti, vergi indirimi, işveren payı, stopaj indirimi, sosyal sigortalar prim desteği, faiz oranı desteği ve arazi tahsisi gibi kalemler ter alıyor. Bu kalemlerin bazıları yalnızca bölge 3 , 4, 5 veya 6 için geçerli olup belirli süreyle sağlanıyor.
3. Büyük Ölçekli Yatırım Teşvik Uygulamaları
Türkiye’deki rekabetçi ortamın geliştirilmesi, AR-GE çalışmalarının ve teknolojinin kalkındırılması amacıyla büyük ölçekli yatırım teşvik uygulamaları için 12 ayrı konu belirlenmiş durumda. Belirlenen konular özelinde asgari sabit yatırım tutarı ve desteklerin verileceği süre değişebiliyor. Büyük ölçekli Yatırım Teşvik Uygulamaları kapsamında KDV istisnası, gümrük vergisi muafiyeti, vergi indirimi, işveren payı, stopaj indirimi, sosyal sigortalar prim desteği ve arazi desteği kalemleri sunuluyor. Bu desteklerin sağlanabilmesi için yatırımcıların şu konularda yatırım yapıyor olması şartı aranıyor:
️ Madencilik
️ Makine imalatı
️ Hava ve uzay taşıtları (parça imalatları dahil)
️ İlaç üretimi
️ Tıbbi alet, hassas ve optik aletler
️ Elektronik sanayi
️ Transit boru hattıyla taşımacılık hizmetleri
️ Demir yolu ve tramvay lokomotif – vagon imalatı
️ Motorlu kara taşıtları ana ve yan sanayi
️ Limanlar, liman hizmetleri ve havalimanı yatırımları
️ Kimyasal ürün imalatı
️ Rafine edilmiş petrol ürünleri imalatı

4. Stratejik Yatırım Teşvik Uygulamaları
Yeni yatırım teşvik sistemi kapsamında en çok destekle buluşturulan yatırımlar bu grupta yer alıyor. Stratejik öneme sahip yatırımlar yapanlar KDV istisnası, gümrük vergisi muafiyeti, vergi indirimi, işveren payı, gelir vergisi stopaj indirimi, sosyal sigortalar prim desteği, faiz oranı desteği, KDV istisnası ve arazi tahsisi destek kalemlerinin tamamından yararlanabiliyor. Yerli veya yabancı yatırımcıların stratejik yatırım teşvik uygulamalarından yararlanabilmeleri için imal edilecek ürünün üretim kapasitesinin ithalat kapasitesinden düşük olması, asgari sabit yatırım tutarının 50 milyon TL olması, petrokimya ve rafineri yatırımları haricinde yatırımın minimum %40 katma değere sahip olması, üretimi yapılacak ürünün ithalatı için son 1 senede minimum 50 milyon dolar harcanmış olması gibi kriterler aranıyor.
2023 hedefleri doğrultusunda devlet destekleri ve teşviklerindeki artışla ekonomik kalkınma hedefleniyor. Ekonomik kalkınmanın geniş bir ölçekte meydana gelebilmesi için de teşvikler yatırım teşvikleri ile sınırlı kalmıyor. Ar-Ge Teşvikleri, İhracat Destekleri ve Sektörel Teşvikler sağlanarak fikrini hayata geçirmek isteyenlerin elleri güçlendiriliyor. Böylece Türkiye’nin genel anlamda yepyeni bir iş ekosistemine kavuşturulması, yatırımcılar için cazibe merkezi haline getirilmesi ve vatandaşların da bu değişimden fayda sağlaması amaçlanıyor.

“İş Kurmak İstiyorum” Diyenler İçin 10 Yeni ve Karlı İş Fikri

Yeni bir iş kurmak için, yeni dünyanın farklı iş fikirlerine adapte olmanız gerek. Kendi işinin sahibi olmak isteyenler için farklı sektörlerde 10 karlı iş fikri.
Yeni bir iş kurmak istiyorum diyen girişimciler büyük beklentilerle bir işe girmeden önce karşılaşabilecekleri riskleri hesaba katmalıdır. Az sermaye ile kurulabilecek birçok iş olsa da işin sürdürülebilmesi için sermaye gereksinimi olabileceği unutulmamalı; yüksek sermaye ile bir işe girilmek istendiğinde de finansman sürekliliğinin sağlanması gerekeceği göz ardı edilmemelidir. Bir de işin sahiplenilmesi ve benimsenmesi kısmı var ki başarılı olmak için en temel gereksinimlerden biridir. Bu nedenle girişimcilerin nakit sıkıntısı olmasa dahi emeklerinin büyük bir kısmını verecekleri bir iş kurmadan önce ani karar vermemeleri önerilir.
“İş kurmak istiyorum ama param yok!”, “İş kurmak istiyorum ama iş fikri bulamıyorum!” ya da “İş kurmak istiyorum param da var ama hangi iş fikrini tercih edeceğime karar veremiyorum!” gibi ikilemler yaşıyorsanız emin olun yalnız değilsiniz. İş kurmak basit bir girişimcilik hamlesi olmanın çok ötesindedir. Yeni bir iş kurma süreci para kazanılması için çok dikkatli bir şekilde planlanmalıdır ama aynı zamanda tercih edilecek iş fikrinin girişimcinin tüm yaşamını değiştirebileceği gerçeği de göz ardı edilmemelidir. Bu nedenle yalnızca karlı olduğu gerekçesi ile bir iş fikrini hayata geçirmek verilebilecek en doğru karar olmayabilir.

İş Kurmak İçin Neye İhtiyaç Duyulur?

İş kurmak istiyorum diyorsanız onlarca farklı gerekçeniz varsa ve hayatınızı değiştirmeye kararlıysanız ihtiyaçlarını belirlemeli, iş kurmak için nelere ihtiyaç duyduğunuzu tam olarak tespit etmelisiniz.
İş kurmak için ihtiyaçlar listesi
belirlemenizi kolaylaştıracak önemli uzman görüşlerini sizler için bir araya
getirdik; işte iş kurmak isteyenlerin ihtiyaç listesi…

1. İş Kurmak İstiyorsanız Araştırma Yapın

İş kurmak istiyorum demek yetmez, bir iş fikri bulmanız en temel gereksinim olsa da yalnızca iş fikri bulmuş olmak iş kurmak için yeterli değildir. İş fikri bulunduktan sonra mutlaka araştırma yapılmalıdır. Başarılı bir iş kurmak için adım atılacak sektörün sorunları belirlenmeli, hedef kitlenin ihtiyaçları öğrenilmeli, ihtiyaçların nasıl giderilmesi gerektiği üzerine çalışılmalı, sektördeki rakipler hakkında bilgi toplanmalı ve rakipler arasından sıyrılmayı kolaylaştıracak özgün stratejiler yaratılmalıdır. Yapılan tüm araştırmalar alınacak kararların temelini oluşturduğu takdirde girişimciler yeni iş kurma sürecini minimum sorunla atlatarak asıl hedeflerine odaklanabilirler.

2. İş Kurmak İçin İyi Bir Plan Gerekir

İş fikri bulduktan ve iş fikri ile ilgili araştırmaları tamamladıktan sonra girişimcilerin tamamlaması gereken bir diğer önemli adım plan yapma aşamasıdır. İş fikrini gerçekleştirmek ve başarılı olma ihtimalini arttırmak için tüm girişimcilerin kapsamlı bir iş planına ihtiyaçları olur. Plan yapma aşamasında iş koluna göre farklı plan içerikleri oluşturulabilir. Örneğin girişimcinin önündeki en büyük engel finansman tedariki ise iş planı finansman bulma konusunda özelleştirilebilir. Aynı şekilde girişimcinin önündeki en büyük engel rakipler ise bu süreçte yalnızca reklam ve pazarlama gereksinimleri de plan haline getirilerek uygulamaya konulabilir.

3. İş Kurmadan Önce Finansman Seçenekleri Değerlendirilmelidir

İş kurmak dendiğinde girişimcilerin birçoğu derin bir kedere kapılıp çok yüksek yatırım sermayelerine ihtiyaç duydukları yanılgısına düşebilirler. Az sermayeli iş fikirleri kadar sermayesiz iş fikirleri olduğu gerçeği iş kurmak istiyorum diyenler tarafından kesinlikle göz ardı edilmemelidir. Aynı şekilde sermayesiz iş fikirlerinde dahi zaman zaman finansman akışının sağlanmasına ihtiyaç duyulacağı unutulmamalıdır. İş kurmak isteyen girişimcilerin şirket açılışından personel maliyetlerine, kira bedellerinden vergi yükümlülüklerine, mal tedarikinden elektrik harcamalarına kadar birçok harcama kalemini düşünerek finansman seçeneklerini değerlendirmeleri gerekir.

4. İş Kurmadan Önce Kurumsal Kimlik Çalışmaları Tamamlanmalıdır

İş fikri buldunuz, iş planınızı yaptınız ve hatta finansman seçeneklerinizi de değerlendirdiniz. Müşterilerinize hizmet vermek için her şeyin hazır olduğunu düşünüyorsanız biraz aceleci olduğunuzu söyleyebiliriz. İş kuran binlerce kişinin yaptığı bu yanlışa düşmeden işinizden para kazanmaya başlamadan önce kurumsal kimlik çalışmalarınızı tamamlamanızı öneriyoruz. Şirketiniz için akılda kalıcı bir isim bulur, size özel bir logo tasarlatır, web sitenizi açar, kartvizitlerinizi bastırır ve işinizle ilgili bilgilendirici tüm dokümanları hazırlarsanız işinizin faaliyete geçtiği en erken dönemde dahi profesyonel bir duruş sergileyebilirsiniz. Önemli olan işi kurmak, profesyonellik zaman içinde gelir diye düşünmeden müşterilerinizin size güvenmesini sağlayacak bu adımları tamamlamalısınız. Kurumsal kimliğinizin özgünlüğü sayesinde yatırımlarınızın geri dönüş sürecini azaltabilir ve işini şansa bırakan amatörlere kıyasla daha hızlı kar elde etmeye başlayabilirsiniz.

5. Fiziki İşletmeler için Lokasyon Seçimi Kritik Derecede Önemli

İş kurmak istiyorum diyorsanız, tercih edeceğiniz iş fikri özelinde online olarak çalışabilir ya da fiziki işletmenizi açabilirsiniz. Fiziki işletme açmanızı gerektirecek bir iş kuracaksanız lokasyon seçimini kılı kırk yararak yapmalısınız. Hedef kitlenize en kolay ulaşabileceğiniz yerlerde, işlek caddelerde ve ulaşımın kolay olduğu yerlerde işletmenizi açarsanız karlılığınız da o denli yüksek olacaktır. Fakat iş sadece lokasyon bulmakla da bitmeyeceğinden kira bedelinizi de dikkate almalısınız. Bir anda çok yüksek kira bedeli olan bir dükkan bulmak rekabet gücünüzü olumsuz şekilde etkileyebilir ve maalesef işinizin devamlılığını sağlayacak kaynaklarınızın beklediğinizden hızlı bir şekilde tükenmesine neden olabilir.

6. İş Kurduktan Sonra Hemen Kendinizi Tanıtmalısınız

İş fikrinizi hayata geçirdikten hemen sonra ve hatta mümkünse kurumsal kimlik çalışmalarınız tamamlanır tamamlanmaz dijital platformlarda kendinizi tanıtmaya başlamalısınız. Ne iş yaptığınız ile ilgili ne kadar çok kişiye bilgi ulaştırabilirseniz satış yapma şansınızı o kadar arttırabilirsiniz. Bu amaç uğruna dijital pazarlama çalışmaları kadar iş fikriniz özelinde geleneksel reklam yöntemlerine de başvurabilirsiniz. Küçük sermayeli ve lokal işletmeler için broşür, tabela ve açılış gibi reklam harcamalarından kaçınmamalısınız. Bu şekilde hedef kitlenizin işletmenizle ilgili farkındalığını yükseltebilirsiniz. Eğer daha büyük hedefleriniz varsa mikro influencerlar ile iletişime geçebilir, sosyal medya reklamlarınızı yoğunlaştırabilir ve hizmet anlayışınızı ortaya koyacak blog yazıları ile perspektifinizi gözler önüne serebilirsiniz. Bu şekilde sektörde otorite olduğunuz iddiasını da en nazil ve profesyonel şekilde ortaya koymuş olursunuz.

7. Müşterilerinize Sunduğunuz Hizmetlerle Fark Yaratın

İşinizi kurdunuz ve işler neyse ki yolunda gidiyor! Daha da yolunda gitsin ve kazançlarınız artsın istiyorsanız müşteri memnuniyetini her zaman üst düzeyde tutmak için çalışmalarınızı sürdürmelisiniz. Mevcut müşterilerinizden ürün ya da hizmetleriniz ile ilgili geri bildirim istemeli, daha iyi hizmet sunmak için onlara sorular sormalı, sadakatlerini kazanmak için düzenli olarak sizi tercih eden müşterilerinize indirim imkanları sağlamalı ve onların vazgeçilmezi olmak için güler yüzlü hizmet anlayışınızdan vazgeçmemelisiniz. İşinizi büyütürseniz ve yeni personel almak isterseniz, personel seçimini de hizmet prensipleriniz doğrultusunda gerçekleştirerek sizi ve markanızı en doğru şekilde temsil edecek olanlarla yola çıkmalısınız.

İş Kurmak İstiyorum Diyenlere 10 Yeni iş fikri

Yeni yılda bir iş kurmak istiyorum diye düşünüyorsanız farklı fikirleri inceleyebilirsiniz. İş kurmak istiyorum yardımcı olmak için bu yazımızda kısa sürede başlayabileceğiniz 50 iyi iş fikrinin bir listesini derledik. Bir işe başlamak için artık daha iyi bir zaman dilimindeyiz, çünkü iş kurmaya başlamak birkaç yıl önceki gibi pahalı sermaye yatırımlarını gerektirmiyor. İşletmeniz için bir fikir edinmenize yardımcı olmak için, yeni yılda başlayacağınız en iyi 50 iş fikrinin bir listesini hazırladık.
1. Dijital Pazarlama Kampanya Yöneticisi
Pazarlama dijitalleşti ve mümkün olan en iyi sonuçları üretmek için dijital pazarlama kampanya yöneticilerinin görevi başladı.Bir dijital pazarlama kampanyası yöneticisi olarak kariyerine başlamak için çevrim içi kaynakları inceleyerek ve kendi üzerinde deney yoluyla bilgiler edinebilirsiniz. Ne yaptığınızı öğrendikten sonra, yerel işletmelere çalışmak için başvurun ve servislerinizle ilgilenip ilgilenmeyeceklerini sorun.
2. İş Aracılığı Hizmeti
Bir iş komisyoncusu, satın alma ve satma işleminde özel sektöre ait işletmelerin alıcılarına ve satıcılarına yardımcı olan kişidir. Bu nedenle, belirli bir sektörde iş hukuku ve ortak uygulamalar hakkında iyi bir bilgiye sahip olmalıdır. İş komisyoncuları yaptıkları satışlar için komisyonlarla ödüllendirilir.
3. Paylaşımlı Ofis Alanı Kiralama
Ofis paylaşımı kültürü genç girişimcilerin ihtiyaçları tarafından yönlendirilen ve gelişen bir sektördür. Bu iş için uygun bir mülkünüz varsa bu yeri farklı alanlara ayırıp firmalara kiraya verebilirsiniz.
4. Sanal Çağrı Merkezi Operatörü
Normal çağrı merkezlerinden farklı olarak, sanal çağrı merkezleri genellikle dünyanın her yerinden insanları işe alır, bu kişilerde işleri evlerinden yapar. Evden yapılabilen bu iş için ihtiyaç giderek artıyor. İşe en çok ihtiyaç duyanlar ise yeni girişimciler.
5. Tercüme Hizmetleri
Makine çevirisinin etkileyici ilerlemelerine rağmen, vasıflı çevirmenlere olan talep hala çok yüksek ve muhtemelen oldukça uzun bir süredir devam edecek. R10, Bionluk, Fiverr veya Upwork gibi platformlarda iş aramaya başlayabilir ve yavaşça müşterilerinizi geliştirebilirsiniz. Ayrıca, popüler blog yazarlarıyla doğrudan iletişim kurmak ve bloglarını başka bir dile çevirmeyi düşünmelerini isteyip istemediklerini sormak da iyi bir fikirdir.
6. Elektronik Oem Parçalarını Alma
Amazon veya eBay’de en çok satan ürünlere bakarsanız, muhtemelen birçoğunun Çin’den geldiğini fark edeceksiniz. Formül oldukça basittir: ilk envanterinizi satın alır, bir marka oluşturur ve ürünlerinizi çevrimiçi olarak tanıtırsınız. Her şeyi fiziksel bir depo olmadan yapmak için nakliye veya Amazon drop shipping hizmetlerini bile kullanabilirsiniz.
7. E-Ticaret Mağazası Açın
Çevrimiçi bir e-ticaret mağazasının açılması, on yıl önce olduğu gibi para kazanmanın bir başka yoludur. Evet, satmak daha zor, ancak her şeyi çok az çabayla ayarlamak için kullanabileceğiniz çok çeşitli ücretsiz araçları kullanabilirsiniz. Ayrıca iyi bir sosyal medya reklamı yönetimi ile istediğiniz satışları yakalayabilirsiniz.
8. Affiliate Pazarlama
Affilate pazarlamacıları diğer kişilerin ürünlerini tanıtıyor ve satışlarında komisyonlar kazanıyor. Amazon şu anda Affilate pazarlama için en popüler platformdur, ancak birçok alternatif vardır. Affilate pazarlama, genellikle içerik ve tanıtımın sorunsuz bir karışımını oluşturmak için blog oluşturma ile birleştirilir.
9. Veri Analisti Danışmanlığı
“Büyük veri”nin artmasıyla birlikte, giderek daha fazla şirketin genel iş stratejilerini ayarlamak için bilgi yığınlarını anlamlandırması gerekiyor. Bir veri analisti, bu işi başarmak için teknik uzmanlığa sahip olan, genellikle ekonomi, matematik veya finans alanında eğitimi olan kişidir. Büyük uluslararası şirketler için çalışan veri analistleri, yaşam tarzlarını desteklemek için yeterli paradan bu işle daha fazla para kazanabilirler.
10. Online Defter Tutma
Diğer birçok meslekte olduğu gibi, defter tutma da online hale geldi . Bu, ofis ortamında kapana kısılmış ve daha fazla kişisel özgürlük ve kendi saatlerinde çalışma kabiliyeti olan birçok muhasebeci ve muhasebeci için harika bir haber .