20 Mart 2018 Salı

Kendi İşimin Patronu Olmak İstiyorum Diyenler / İşletmeci Olmak

Tamer Ashraf

Kendi işinizin patronu olmak istiyorsanız, bunu düşünmekten ziyade hayata geçirecek bir şeyler yapmalısınız. Bir iş fikrinde karar kılıp, onun için gerçekten kolları sıvamak gibi!

Patron olmak için öncelikle kendinizi tanıyarak araştırma yapmaya başlamalı ve sizin için uygun olan yatırım alanını belirlemelisiniz. 

Sonuçta hayatınız boyunca maaşlı bir çalışan olmanın, başkalarından emir almanın, her zaman belirli bir kazanca kanaat getirmenin size göre olmadığını düşünüyorsanız; yeni bir işe adım atmak için gereken cesareti de göstermeniz gerekiyor.

Toplantıların çoğunda işletme ile ilgili bir öneri yada yatırım, sistem kurma teklifi yaptığımda 'Bizim işte daha önce kim yaptı' diyor. Bir şeyler yapmak için ille birilerinin yapmış olması mı lazım. Eğer birilerinin yaptığını gördükten sonra karar alacaksanız siz aşla işinizde 1 numara olmasınız ve işletme mantığınız lider olmak yerine birilerini takip etmek ve kopyalayarak işletme yönetimidir.

İlk olanlar Her zaman kazanır. Karlılık farklılıktan gelir. Farklı ve ilk olanlar her zaman kazanır. Bir pazara ilk girmek yada ilkleri yapmak sizi rekabet ortamına sokmaz çünkü rakip yok. Yada rakiplerden farklılaşmak için üretim ve işletme yönetimi konusunda farklılıklar meydana getirmenin yanında Rakipsiz bir pazar alanı bulmak size ve işletmenize ciddi anlamda avantajlar sunar.

Ne yazık ki ülkemizde işletme  yönetimi olsun iş konusunda olsun birilerinin yaptığının aynısını kopyalamak  girişimcilik olarak lanse edildiği gibi girişimcilik ile işletmecilik bir birine karıştırılır.

Bir birinin kopyası ve taklit yöntemi ile işletme kuranlar genelde işletme stratejisi ucuz fiyat üzerine kurulur. Oysa işletme politikası olarak ucuz fiyatı benimsemek kendinin de rakiplerin de iflas etmesine doğru adım adım sürükler.
Kazanmak isteyen insan girişimcilik girişiminde bulunurken ve iş fikirlerini araştırirkan ya ilk olmalı yada farklı bir pazarlama yada işletme yönetim, farklı ürün, düşük maliyet, farkli pazarlama ve satış çalışmaları yaparak değer üzerinden fiyatlandırma belirleyerek karlı işletme olur. Yoksa 2 yıl içinde kapanır .

İşletmeci Olmaktaki Amaç Nedir?



Neden girişimci olunur diyie sorulsa bir çok neden ortaya cikar. Kimi bir amacını gerçekleştirmek için kimide zengin olmak, başka birini muhtaç olmamak, Daha rahat hayat yaşamak, kendini toplumda kabul ettirmek ve saygı duyulmak olarak sayılır.
Ancak Türklerde neden girişimci olunur dersen emekliyim yapacak iş yok ondan yapıyorum, Abinin arkadaşı bu işten çok iyi para kazandı ondan. Bana patronum senden patron olmaz dedi. Başka biri bana adam.olmazsin dedi bende adam oldum. İntikam almak ve insanlar arasında itibar olmak. Komşu yaptı bende yapayım demek için gibi nedenler ileri sürerler.

Girişimci bir amacını gerçekleştirmek için isletme kurarak finansal kaynak saglamak be amacını gerçekleştirmek amacı ile kurmalı. Yoksa diğer burun nedenlerden dolayı işletme kurulursa kisa zamanda vizyon ve misyon yetersizliğinden hedefine ulaşamaz.
İşletme ister urun yada hizmet imal etmek istesin temelde bir pazarda açık bularak pazarda alan kapmak için isletme faaliyetlerinde bulunarak para kazanmak zorunda. Para olmadan isletmeler yagisiz ve yakitsiz otomobiller gibi yerinde kalır be hiç bir anlamlari olmaz.

Bir işletme ne kadar büyük olursa olsun para akışı olmadığı zaman iflas eder. İşletmelerin her bir departmanı birlikte hareket etmek zorunda aksi durumda  departmanların birinde oluşacak sorun finansal kesinti ile ifas noktasında getirir.
Başarılı işletmeci olmak için bir çok işletme faaliyetlerinde başarılı olmalı ve temel olarak insanlar neden beni yada ürünlerimi, firamami tercih etmelidir
Bir konuda çok başarılı olmalısınız ama en ucuz yada en kalitesiz ürün olmamalı.

Kar etmek, geçinmek değildir. Yatırıma, gelişmeye, kaliteye, kısaca büyümeye para ayırabilmektir. Danışmanlığını yaptığımız Kobilerdeki genel gözlemimiz bu. Hem büyümek istiyorlar hem de kar etmek için çaba ve cesaret göstermiyorlar. Kendilerini çaresiz görüyorlar. Stratejileri hep fiyat rekabetine ve önlerindekini takip etmek üzerine kuruludur,

Bazıları pazarlama ve satış çalışmalarıni elaman eğitimlerini gereksiz bulan da bar para harcamadan yapmak isteyen. Parasiz hiç bir işletme geliştirme yapılamaz işletme ve iş gelistmek demek bir takım faaliyetleri yaparak olumlu sonuclar almak ve zarar durumunu sıfırlamak, maliyetleri düşürmek, karı artırmak için kararlar almak ve uygulama yapmaktır.

Para vermeden iş gelistirmek isteyenlerlere varsa parasız sihirli bir dokunuş yada farklı yöntem söyleyin bizde bilelim. Bana para vermek istemiyorsun ama hizmet almak istiyorsunuz zaten kendiniz yapsaniz bani aramazsınız diyorum.



Eğitim ve danışmanlık hizmetleri almayan işletmeler işletme olmaktan çıkarak sadece kendi giderlerini karşılayacak kadar kazanan işletmeler olurlar. Bir işletme eğitim departmanı varsa hem çok kazanır ve kalıcı olur. İşletmenin kurumsal olduğunu beli eder.