![]() |
Tamer Ashraf |
Kendi işinizin patronu olmak istiyorsanız, bunu düşünmekten
ziyade hayata geçirecek bir şeyler yapmalısınız. Bir iş fikrinde karar kılıp,
onun için gerçekten kolları sıvamak gibi!
Patron olmak için öncelikle kendinizi tanıyarak araştırma
yapmaya başlamalı ve sizin için uygun olan yatırım alanını belirlemelisiniz.
Sonuçta hayatınız boyunca maaşlı bir çalışan olmanın, başkalarından emir almanın, her zaman belirli bir kazanca kanaat getirmenin size göre olmadığını düşünüyorsanız; yeni bir işe adım atmak için gereken cesareti de göstermeniz gerekiyor.
Sonuçta hayatınız boyunca maaşlı bir çalışan olmanın, başkalarından emir almanın, her zaman belirli bir kazanca kanaat getirmenin size göre olmadığını düşünüyorsanız; yeni bir işe adım atmak için gereken cesareti de göstermeniz gerekiyor.
Toplantıların çoğunda işletme ile ilgili bir öneri yada
yatırım, sistem kurma teklifi yaptığımda 'Bizim işte daha önce kim yaptı'
diyor. Bir şeyler yapmak için ille birilerinin yapmış olması mı lazım. Eğer
birilerinin yaptığını gördükten sonra karar alacaksanız siz aşla işinizde 1
numara olmasınız ve işletme mantığınız lider olmak yerine birilerini takip
etmek ve kopyalayarak işletme yönetimidir.
İlk olanlar Her zaman kazanır. Karlılık farklılıktan gelir.
Farklı ve ilk olanlar her zaman kazanır. Bir pazara ilk girmek yada ilkleri
yapmak sizi rekabet ortamına sokmaz çünkü rakip yok. Yada rakiplerden
farklılaşmak için üretim ve işletme yönetimi konusunda farklılıklar meydana
getirmenin yanında Rakipsiz bir pazar alanı bulmak size ve işletmenize ciddi
anlamda avantajlar sunar.
Ne yazık ki ülkemizde işletme yönetimi olsun iş konusunda olsun birilerinin
yaptığının aynısını kopyalamak
girişimcilik olarak lanse edildiği gibi girişimcilik ile işletmecilik
bir birine karıştırılır.
Bir birinin kopyası ve taklit yöntemi ile işletme kuranlar
genelde işletme stratejisi ucuz fiyat üzerine kurulur. Oysa işletme politikası
olarak ucuz fiyatı benimsemek kendinin de rakiplerin de iflas etmesine doğru
adım adım sürükler.
Kazanmak isteyen insan girişimcilik girişiminde bulunurken
ve iş fikirlerini araştırirkan ya ilk olmalı yada farklı bir pazarlama yada
işletme yönetim, farklı ürün, düşük maliyet, farkli pazarlama ve satış
çalışmaları yaparak değer üzerinden fiyatlandırma belirleyerek karlı işletme
olur. Yoksa 2 yıl içinde kapanır .
İşletmeci Olmaktaki Amaç Nedir?
Neden girişimci olunur diyie sorulsa bir çok neden ortaya
cikar. Kimi bir amacını gerçekleştirmek için kimide zengin olmak, başka birini
muhtaç olmamak, Daha rahat hayat yaşamak, kendini toplumda kabul ettirmek ve saygı
duyulmak olarak sayılır.
Ancak Türklerde neden girişimci olunur dersen emekliyim
yapacak iş yok ondan yapıyorum, Abinin arkadaşı bu işten çok iyi para kazandı
ondan. Bana patronum senden patron olmaz dedi. Başka biri bana adam.olmazsin
dedi bende adam oldum. İntikam almak ve insanlar arasında itibar olmak. Komşu
yaptı bende yapayım demek için gibi nedenler ileri sürerler.
Girişimci bir amacını gerçekleştirmek için isletme kurarak
finansal kaynak saglamak be amacını gerçekleştirmek amacı ile kurmalı. Yoksa
diğer burun nedenlerden dolayı işletme kurulursa kisa zamanda vizyon ve misyon
yetersizliğinden hedefine ulaşamaz.
İşletme ister urun yada hizmet imal etmek istesin temelde
bir pazarda açık bularak pazarda alan kapmak için isletme faaliyetlerinde
bulunarak para kazanmak zorunda. Para olmadan isletmeler yagisiz ve yakitsiz
otomobiller gibi yerinde kalır be hiç bir anlamlari olmaz.
Bir işletme ne kadar büyük olursa olsun para akışı olmadığı
zaman iflas eder. İşletmelerin her bir departmanı birlikte hareket etmek
zorunda aksi durumda departmanların
birinde oluşacak sorun finansal kesinti ile ifas noktasında getirir.
Başarılı işletmeci olmak için bir çok işletme
faaliyetlerinde başarılı olmalı ve temel olarak insanlar neden beni yada
ürünlerimi, firamami tercih etmelidir
Bir konuda çok başarılı olmalısınız ama en ucuz yada en
kalitesiz ürün olmamalı.
Kar etmek, geçinmek değildir. Yatırıma, gelişmeye, kaliteye,
kısaca büyümeye para ayırabilmektir. Danışmanlığını yaptığımız Kobilerdeki
genel gözlemimiz bu. Hem büyümek istiyorlar hem de kar etmek için çaba ve
cesaret göstermiyorlar. Kendilerini çaresiz görüyorlar. Stratejileri hep fiyat
rekabetine ve önlerindekini takip etmek üzerine kuruludur,
Bazıları pazarlama ve satış çalışmalarıni elaman
eğitimlerini gereksiz bulan da bar para harcamadan yapmak isteyen. Parasiz hiç
bir işletme geliştirme yapılamaz işletme ve iş gelistmek demek bir takım
faaliyetleri yaparak olumlu sonuclar almak ve zarar durumunu sıfırlamak,
maliyetleri düşürmek, karı artırmak için kararlar almak ve uygulama yapmaktır.
Para vermeden iş gelistirmek isteyenlerlere varsa parasız
sihirli bir dokunuş yada farklı yöntem söyleyin bizde bilelim. Bana para vermek
istemiyorsun ama hizmet almak istiyorsunuz zaten kendiniz yapsaniz bani
aramazsınız diyorum.
Eğitim ve danışmanlık hizmetleri almayan işletmeler işletme
olmaktan çıkarak sadece kendi giderlerini karşılayacak kadar kazanan işletmeler
olurlar. Bir işletme eğitim departmanı varsa hem çok kazanır ve kalıcı olur.
İşletmenin kurumsal olduğunu beli eder.